تعمیر پمپ وکیوم روغنی و سیستم های خلا

                            چگونه عملکرد سیستم خلا خود را بهینه کنیم؟

تعمیر پمپ وکیوم روغنی و داشتن یک سیستم خلاء ایمن ضروری است.

ساخت یک سیستم خلا قابل اعتماد برای رفع نیازهای عملی شما ضروری است. اما برخی از سیستم های خلاء همیشه آنطور که لازم است رفتار نمی کنند. زمان تخلیه کند، فشار نهایی ضعیف، شرایط نامناسب، پمپ های دردسرساز…

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر عملکرد سیستم خلاء شما تأثیر بگذارد

اما چگونه می توانید سیستم خلاء خود را عیب یابی کنید، و مهم تر از همه، چگونه می توانید مشکلات اساسی را برطرف کنید؟

این مشکل معمولاً شامل رسوبات سختی در گلوی نازل بخار ضعیف‌تر اجکتوری است.این یک راه حل موقت برای موارد زیر را جهت اینکه در سمت فرآیند نازل بخار ضعیف تر مسدود شود انجام دهید.

موارد زیر را می توانید جهت تعمیر پمپ وکیوم روغنی و سیستم های خلا خود برسی کنید:

  • دلایل کندی زمان تخلیه
  • نحوه افزایش فشار نهایی پمپ خلاء
  • روش برخورد با پمپ ها و گیج های خلاء مشکل ساز
  • نحوه برخورد با شرایط محیطی مانند دما، میدان های مغناطیسی و تشعشعات یونیزان
عیب یابی پمپ وکیوم و سیستم های خلاء

تعمیر پمپ وکیوم روغنی و سیستم های خلا در برج خلا پالایشگاهها

هدف از راه اندازی برج خلاء پالایشگاه،به طور معمول تولید آسفالت با ویسکوزیته مناسب است.یرج خلا،محتوای باقیمانده نفت گاز سنگین را به حداقل می رساند و این کار در شرایط خلا انجام می شود.که به خوراک کوکر تاخیری یا نفت کوره صنعتی می رود.در بسیاری از موارد، توانایی دستیابی به این اهداف بزرگترین عامل در تعیین سودآوری پالایشگاه است.بر اساس اصول معمول،هدف اصلی اپراتور پالایشگاه بازگرداندن خلا از بین رفته شده در ناحیه فلاش برج خلاء است. تاریخچه موارد زیر مشکلی را نشان می‌دهد که در بسیاری از پالایشگاه‌ها، اگر نه بیشتر پالایشگاه‌ها، در آغاز هر تابستان رخ می‌دهد. مشکل این است که هم دمای هوای محیط و هم دمای آب خنک کننده گیاه افزایش می یابد. این منجر به موج جهنده مرحله اول، کاهش تغییر پله در خلاء و ناپایداری فشار برج خلاء می شود.

افزایش دمای بالای برج خلاء

در یک واحد نفت خام  40000 بشکه در روز در یک پالایشگاه ساحل شرقی ایالات متحده، که باقیمانده خلاء کوکر تاخیری تولید می کرد، در بیشتر بعدازظهرها که از ماه ژوئیه شروع می شد، اجکتور مرحله اول شروع به افزایش کرد و تا اواخر عصر که دمای محیط کاهش یافت، این کار ادامه داشت .

تجزیه و تحلیل گاز خارج شده از اجکتور ،مرحله سوم غلظت بالایی از هر دو ایزو و سرچشمه می‌گیرد،بارگذاری می‌شود.  

یعنی در تغذیه برج خلاء از کف برج‌های اتمسفر خام.

 ظاهراً بازیابی نفتای سبک در برج خام از بقایای اتمسفر ضعیف بود. زمانی که بازگشت پمپ نیز خنک بود. قادر به سرکوب دمای بالای برج خلاء به اندازه کافی برای متراکم کردن پنتان ها و هگزان های بکر برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد اجکتور مرحله اول نبود. با این حال، در دماهای محیطی بالاتر، خنک کننده هوای تریم پمپ

در تعمیر پمپ وکیوم روغنی،هوای سردتر برای رفع مشکل در جریان، عملکرد خنک کننده را با این موارد بهبود دادیم:

محکم کردن تسمه فن هایی که شل شدند و دارای لغزش و بودند.

 افزایش گام تیغه فن ها

اضافه کردن رابط های مه پاش آب برای مرطوب کردن

برای رفع مشکل در جریان، عملکرد خنک کننده و خنک کردن هوا به بست های لوله برسی شدند.

(ما روی خود لوله ها آب نپاشیدیم)

قسمت زیرین لوله ها با پمپ وکیوم روغنی برس زده می شود.افزودن نازل های مه آب باید به حداقل برسد زیرا در واقع خیس کردن لوله ها باعث خوردگی باله ها می شود.  افزودن مهر و موم های نوک پره برای کاهش گردش هوا

این اندازه گیری فقط در صورت نیاز برای چندین ساعت در روزهای رمتر مورد استفاده قرار گرفت.

توجه داشته باشید که مشکل اساسی، که هنوز توسط پالایشگاه اصلاح نشده است، راندمان ضعیف سینی سلب کردن در شش سینی پایینی برج اتمسفر خام است.

به احتمال زیاد،سینی ها در وضعیت نا مناسبی قرار دارند .افت فشار در سینی ها بسیار کم مشاهده شده بود.

فشار خروجی مرحله اول بالا

در واحد خام ۳۵۰۰۰ بشکه در روز دیگر، مشخصات ویسکوزیته برای محصول آسفالت درجه روسازی حدود ۱۰۰۰۰ بشکه در روز نمی تواند به دست آید. مشکل دوباره کاهش تغییر پله در خلاء در طول دوره های افزایش دمای آب خنک کننده بود.

از این رو، این مشکل حتی در شب که دمای محیط کاهش می یابد، ادامه داشت.آب خنک کننده از یک رودخانه محلی استفاده می شد.فشار ۲۰ میلی متر جیوه بالاتر از فشار تخلیه بحرانی طراحی بود.

  افزایش فشار در تخلیه جت مرحله اول باعث می‌شود که بررسی فشار میدانی نشان داد .که فشار در جت تقویت صوتی خود را از دست بدهد .

در روش دیگر، جت آن بخش از نسبت تراکم خود را به دلیل خارج شدن از حالت بحرانی عملکرد خود در اثر فشار بیش از حد پشتی از دست می‌دهد.

برای اصلاح این مشکل، از طریق یک روش آزمون و خطا، دریافتیم که کاهش فشار بخار محرک به جت مرحله دوم،در فشار تخلیه جت مرحله اول را  P1

Psig از۱۸۰

 psig 140  به

اطراف تارهای نازل بخار یک لایه پوشیده شده است.که ممکن است سرعت خوردگی گالوانیکی را به تاخیر بیندازد.

 نمونه های بسیار دیگری از مشکلات سیستم خلاء هم در برج های خلاء و هم در کندانسورهای سطحی توربین بخار متراکم وجود دارد.

ما خلاصه‌ای از خرابی‌ها و تعمیر پمپ وکیوم روغنی را جمع‌آوری کرده‌ایم که نشان‌دهنده رایج‌ترین مشکلاتی است که در طول پنج دهه در عیب‌یابی و مقاوم‌سازی سیستم‌های خلاء بخار اجکتور پالایشگاه و پتروشیمی دیده‌ایم.

درس‌های کلی که آموخته‌ایم این است که توصیف‌های مرسوم در مورد نحوه عملکرد اجکتورهای بخار همگرا-واگرا همیشه با عملکرد واقعی اجکتورهای برج خلاء مطابقت ندارد.بر اساس دمای خارجی اندازه گیری شده در طول جت این عمل انجام شده است.

اکثر خرابی‌های سیستم خلاء ناشی از مشکلات بیرونی اجکتورها و نازل‌های بخار اجکتوری است.

مخرن لجن آب بندی شده،تعمیر پمپ وکیوم روغنی چگونه است؟

این مشکل در کارخانه ای در وایومینگ شامل انباشته شدن لجن زمانی است که درام مهر و موم پایین پایه های مهر و موم را می پوشاند.

سپس کندانسورها به درستی تخلیه نشدند و با میعانات پر شدند.

طراحی استاندارد برای درام مهر و موم این است که پایین پایه ها ۴ اینچ (۱۰ سانتی متر) بالاتر از پایین درام آب بند باشد.

اصلاح در اینجا بریدن ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی متر) پایین پایه های مهر و موم بود.

یک راه حل موقت این بود که پاهای مهر و موم را با بخار خارج کنید.

نازل‌های بخار شل

بخار در کارخانه‌ای در لوئیزیانا در جایی که به بدنه اجکتور بخار پیچ می‌شوند، شل شدند.

اوقات نازل بدون هیچ خوردگی ظاهری شل می شد. گاهی اوقات این به دلیل خوردگی اجکتور فولاد کربنی بود (خود نازل ضد زنگ است) و گاهی

اصلاح این بود که رزوه‌های نازل بخار را با نوار تفلون بپیچید، از واشرهای بزرگ‌تر برای حفظ فاصله مناسب بین نازل بخار و ورودی پخش‌کننده استفاده کنید، و نازل را با قدرت در مقابل اسپیسرها محکم کنید.  قسمت پشتی بدنه اجکتور باید ضد زنگ باشد و از فولاد کربنی نباشد.

 یک راه حل موقت کاهش فشار بخار محرکه زیر فشار بخار محرکه طراحی بود.

نازل بخار وصل شده،تعمیر پمپ وکیوم روغنی

انتقال رطوبت از دیگ‌های کتری گرمای زباله محلی در کارخانه‌ای در آفریقای جنوبی حاوی سیلیکات بود که سپس در گلوی نازل‌های بخار رسوب می‌کرد و جریان بخار را از طریق نازل‌ها محدود می‌کرد. تصحیح این بود که سطح پایین تری در دیگهای گرمای اتلاف استفاده شود. یک دوشاخه تمیز کردن در پشت اجکتور وجود دارد.

 یک راه حل موقت این است که دوشاخه را باز کنید و نازل بخار را با برس سیمی خارج کنید.

این کار را نمی توان با اجکتور در حال کار انجام داد.

جریان معکوس بخار محرکه

در جریان معکوس تنها در هنگام تخلیه اجکتورهای موازی دوگانه به یک کندانسور مشترک در یک کارخانه در تگزاس رخ داد.

این جریان بخار از تخلیه اجکتور قوی تر به سمت عقب از طریق اجکتور ضعیف تر به مکش اجکتور قوی تر جریان می یابد، که سپس بیش از حد بارگذاری می شود.

این مشکل معمولاً شامل رسوبات سختی در گلوی نازل بخار ضعیف‌تر اجکتوری است. یک راه حل موقت برای موارد زیر را می توانید جهت عیب یابی پمپ وکیوم این است که در سمت فرآیند نازل بخار ضعیف تر مسدود شود.

بافل پارتیشن عبور سر کانال کندانسور نشتی وتعمیر پمپ وکیوم روغنی

بین ورق لوله،سر کانال و بافل پارتیشن بسته شد و عبور در مرحله اول کندانسور توسط شن و ماسه در آب خنک کننده در کارخانه ای در آلاباما فرسایش ایجاد کرد.

سپس آب از لوله های کندانسور عبور کرد.با استفاده از سیلر سیلیکونی اصلاح شد و در امتداد لبه بافل پارتیشن عبور سر کانال انجام شد.اضافه کردن فایبرگلاس خرد شده،در آب خنک کننده به کندانسورها یک راه حل موقت بود. 

جهت تعمیر پمپ وکیوم روغنی سیستم های خلا خود با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید