آب مقطر

پمپ وکیوم تقطیر و شناسایی آب مقطر بخار

پمپ وکیوم تقطیر در تولید آب مقطر،با استفاده از فرآیند گرمایش تخصصی آب مقطر بخار کاربرد دارد،این فرآیند که نوعی تصفیه آب است،ایجاد می شود.

ین آب از مولکول ها و ذرات اضافی آزاد می شود و یکی از “تمیزترین” اشکال آب است که می توان در آزمایشگاه ایجاد کرد. آب مقطر با بخار به طور طبیعی وجود ندارد.

آب مقطر بخار چگونه ایجاد می شود؟ و نقش پمپ وکیوم تقطیر چیست؟

آب مقطر با بخار آب ایجاد می شود و سپس توسط یک عنصر حرارتی به بخار تبدیل می شود.

سپس بخار فشرده شده،آن را بیشتر به حالت محفظه‌ای که در ابتدا در آن جوشیده شده بود،برمی‌گردد.و روی سطحی که اکنون خنک شده متراکم می‌شود.

 آب مقطر بخار کجا استفاده می شود؟آیا آب مقطر را می توان با استفاده از پمپ وکیوم تقطیر استخراج کرد؟ 

آب مقطر بخار معمولاً در دو حالت علمی و آشپزی استفاده می شود

در محدوده علمی تولید آب مقطر با بخار، در آزمایشگاه تولید می‌شود.برای آزمایش‌هایی که ترکیب آب شناسایی میشود،استفاده می‌شود. به طور مشابه، آب مقطر با بخار در دستور العمل های نوشیدنی و غذا استفاده می شود که در آن نقص جزئی در ترکیب آب می تواند طعم دستور غذا را تغییر دهد.

فواید بخار آب مقطر

فواید متعددی برای بخار آب مقطر وجود دارد که به ویژه در قلمرو علم است. با استفاده از آب مقطر بخار در یک آزمایش، یک دانشمند می تواند مطمئن باشد که هیچ ذره ای در نتایج او تداخل نداشته باشد. آب مقطر بخار نیز یک ماده بسیار محبوب در نوشیدنی های طعم دار است زیرا کاملاً عاری از مولکول های اضافی است که می تواند به بافت یا طعم کمک کند.

باورهای غلط

از آنجایی که آب مقطر با بخار یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات نوشیدنی از جمله آب ویتامین است، به راحتی می توان فکر کرد که به نوعی سالم تر از آب معمولی است. با این حال، این نمی تواند فراتر از واقعیت باشد. آب لوله کشی معمولی دارای مقدار زیادی ذرات مفید از جمله فلوراید است که در آب مقطر بخار یافت نمی شود.

شیمی عطر و نقش تقطیر و پمپ وکیوم تقطیر در تولید عطر چیست ؟

آاربرد پمپ وکیوم تقطیر در عطر سازی
عطر سازی عصاره گیری طیف گسترده ای از مواد خوش بو معطر و عرق گیری را شامل می شود

تاریخچه عطرها به ۵۰۰۰ سال پیش به مصریان باستان می رسد که در اصل از آن در مراسم مذهبی استفاده می کردند. پمپ دستگاه تقطیر برای ساخت یک عطر نیازمند دانش گسترده در شیمی آلی و همچنین یک رویکرد خلاقانه برای ترکیب عصاره های متفاوت در یک عطر با لایه هایی از رایحه است.

تاریخچه عطر

عطرها ریشه در صمغ های معطری مانند کندر و مر دارد که در مراسم مذهبی به عنوان بخور استفاده می شد. مصریان باستان نیز در فرآیند مومیایی کردن از عطر استفاده می کردند. مواد معطر با خیساندن گیاهانی مانند نعناع فلفلی یا گلهایی مانند گل رز در روغن ایجاد می‌شوند تا زمانی که اسانس دم کرده شود. رومی ها به طور معمول آب حمام خود را معطر می کردند. پایه های عطرهای مصنوعی مدرن در قرن نوزدهم با پیشرفت در شیمی آلی و استخراج عطر با استفاده از پمپ وکیوم تقطیر آغاز شد.

ساختار بویایی عطر

ساختار بیشتر عطرها،سه قسمتی هستند.

سر،نت بالا،نیز گفته می شود،اولین حس بویایی است که عطر ایجاد می کند.

دومی نت “قلب” است که رایحه اصلی آن تا چندین ساعت ماندگاری دارد.

آخرین نت پایه است،رایحه ای که زیربنای کل عطر است و از کمترین مواد شیمیایی فرار تشکیل شده است.

اینها باعث ماندگاری عطر در تمام طول روز می شوند.

عناصرعطر

عنصر تشکیل دهنده عطر،۹۰ تا ۹۷ درصد الکل اتیلن است.روغن های ضروری شامل مواد باقی مانده هستند. قدرت ماندگاری یک ترکیب بویایی در عطر به سرعت تبخیر آن بستگی دارد. عطرها همچنین دارای دسته های مختلفی از رایحه مانند نت های “گل”، “چوبی” یا “مرکبات” هستند. عطرهای مدرن حاوی بسیاری از ترکیبات مصنوعی هستند که تغییر می کنند تا ویژگی های منحصر به فردی مانند افزایش بو را به آنها بدهد. برخی از منابع گیاهی رایج برای رایحه ها عبارتند از: هل، یاس، اسطوخودوس، چوب صندل و جوز هندی. منابع حیوانی مانند مشک زمانی مواد رایج بودند اما دیگر به دلایل اخلاقی استفاده نمی شوند. تمام اینها را می توان با استفاده از پمپ وکیوم تقطیر استخراج کرد.

عطرسازی

روش های مختلفی در تولید عطر استفاده می شود.

در عطر سازی ،حرارت دادن مواد حاوی مواد شیمیایی معطر،با روش تقطیر انجام می شود.

متراکم کردن آنها به وسیله بخار است که سپس جمع آوری می شود.

روش دیگر خیساندن است که در آن مواد خام در آب،روغن یا یک حلال خیس می‌شوند تا عطرها بیرون بروند. فرآیند دو مرحله ای است که یک عطر را به یک پایه چربی یا روغن می کشد و سپس آن را با الکل استخراج می کند.

مسائل مربوط به سلامت در مورد عطر

در تولید عطر بیش از ۳۰۰۰ ماده اولیه وجود دارد.با استفاده از پمپ دستگاه تقطیر عطارها عطر عطر استفاده می کنند.

بسیاری از ترکیبات موجود در عطرها،مصنوعی هستند.مانند گالاکسولید (یک مشک مصنوعی)و دی اتیل فتالات،که یک عامل نرم کننده است.در صورت استفاده ازعطر،تماس با مواد شیمیایی عطر،غیر ممکن نیست.

زیرا آنها در تماس مستقیم با پوست هستند و به راحتی جذب می شوند.

بسیاری از عطرهای موجود در بازار حاوی عواملی هستند که باعث ایجاد آلرژی درماتیت و اختلالات هورمونی و سایر اثرات نامطلوب فیزیولوژیکی می شوند .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش تقطیر در خلا و خرید پمپ وکیوم تقطیر با ما تماس بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید