اطلاعات محصول

پمپ وکیوم خشک dry vacuum pump
تامین ،تولید،و تعمیر انواع پمپ وکیوم

پمپ وکیوم خشک در مقابل پمپ وکیوم روغنیDry vacuum pump vs oil vacuum pumps

پمپ وکیوم خشک از لحاظ هزینه اولیه و نگهداری در صنعت مشاهده شده است.مزایای بهتری دارد.در حال حاضر طیف گسترده ای از پمپ های خلاء صنعتی،برای اکثر کاربردها موجود است.پمپ های وکیوم روغنی برای دهه ها در بازار های صنعتی نقش پر رنگی داشته اند.

پمپ وکیوم روغنی

این پمپ ها در صورت نگهداری مقاوم و با دوام هستند.مکانیسم ها ساده ای دارا هستند و تعمیر و نگهداری معمولی را می توان بدون نیاز به ارسال پمپ به یک تعمیرگاه انجام داد.

این پمپ ها از اتمسفر تا فشار پایه عملکرد خوبی دارند.و برای افزایش ظرفیت و برد به خوبی با پمپ های تقویت کننده سازگار می شوند.

در مقابل،مدیریت روغن و زباله ناشی از تغییرات اغلب به دفعات می تواند مشکل ساز باشد.زیرا می تواند حاوی مواد سمی باشد و باید با دقت مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که پمپ ها، قدیمی تر می شوند،یافتن قطعات یدکی و خدمات دشوارتر می شود،با این حال، چند منبع وجود دارد.که می‌توانند قطعات و موادی را برای فشرده کردن زمان بیشتری از یک پمپ «قابل اعتماد قدیمی» که به پایان چرخه عمر خود می‌رسد،ارائه دهند.

پمپ های وکیوم خشک

وکیوم پمپ های هوا خشک از فشار اتمسفر تا فشار پایه عملکرد خوبی دارند.اما جریان ثابتی که با پمپ های مرطوب دریافت می کنید،ایجاد نمی کند.پمپ وکیوم خشک آلودگی فرآیند ناشی از روغن و سایر مواد شیمیایی را به حداقل می رساند و شیمی محصول را خالص نگه می دارد.

پمپ‌های خشک را می‌توان با پمپ‌های تقویت‌کننده نیز برای دستیابی به ظرفیت‌های بالاتر و محدوده خلا وسیع‌تر نصب و استفاده کرد.یکی از مزیت های متمایز،عدم وجود روغن در این مکانیسم ها است.هر گونه روان کاری معمولاً دور از حجم مکش شده پمپ قرار می گیرد و کمتر در معرض آلودگی است.

تعویض روغن کمتر انجام می شود و ظرفیت این پمپ ها نسبت به پمپ های روغنی با سایز مشابه کمتر است.

تعمیر و نگهداری معمولاً به تعویض روغن اختصاص دارد،اما تعمیرات اساسی برای تغییرات بلبرینگ نیاز به ابزار و دانش تخصصی دارد.

برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید؟برای اطلاعات بیشتر در مورد پمپ وکیوم خشک و سایر فناوری های موجود متناسب با برنامه های خود،با ما تماس بگیرید.

کاهش هزینه کل تولید با پمپ وکیوم خشک

هنگامی که صحبت از کاربردهای پمپ وکیوم صنعتی می شود،هر ماده ای که در این فرآیند دخیل است به طور کلی وارد پمپ خلاء می شود.این یک مشکل ذاتی در هر کاربرد خلا صنعتی است،می خواهد فقط رطوبت هوای ورودی باشد یا چیزی ملموس تر (مانند گرد و غبار، زباله و غیره) باشد.

کاربردهای سخت خلاء مانند مواردی که شامل اسیدهای خورنده،رطوبت بیش از حد،یا ذرات گرد و غبار می شود،می تواند پمپ خلا را خراب کند،این امر به ویژه برای پمپ های خلا روغنی، پمپ های پره ای دوار و پمپ های خلا پیستونی صادق است.

هر ماده ای که وارد پمپ خلاء پره ای روغنی شود،می تواند آسیب جدی به آن وارد کند.گرد و غبار با روغن مخلوط می شود و به طور موثر خمیر آسیاب را تشکیل می دهد.که پمپ را فرسوده می کند.بخار آب به مایع تغییر حالت می دهد و مخلوطی از آب و روغن را تشکیل می دهد .که می تواند اجزای داخلی را زنگ بزند و خراب کمد.

اسید پمپ را می خورد،با این حال،تعویض مکرر روغن باعث اتلاف زمان می شود.و در این حالت تعویض مکرر روغن و فیلترها در پمپ‌های وکیوم روغنی ضروری است.و در نتیجه باعث افزایش هزینه های کل خرید می شود.

مزایای پمپ وکیوم خشک

پمپ وکیوم خشک فناوری جایگزینی برای پمپ‌های خلا روغنی دارد. آنها می‌تواند زحمت تعویض روغن را برطرف کنند.و هزینه خرید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.در طول ۲۵ سال گذشته،هزینه تولید پمپ‌های وکیوم خشک کاهش یافته‌ است. و امروزه برای فرآیندهای صنعتی بیشتر و بیشتر در دسترس هستند.

پمپ وکیوم خشک از نظر فنی فاقد روغن نیستند،مقدار کمی روغن در داخل گیربکس برای روان کاری چرخ دنده ها و یاتاقان ها استفاده می شود،اما روغن در مکانیزم تولید خلا استفاده نمی شود.روغن توسط مهر و موم از محفظه پمپاژ جدا می شود بنابراین هیچ ماده مکش شده با روان کننده تماس پیدا نمی کند.

با حذف روغن از حجم مکش شده،به طور بالقوه می توان،بر تمامی مشکلات مربوط به عملکرد و نگهداری روغن غلبه کرد.

در نتیجه،مشخصات تعمیر و نگهداری پمپ وکیوم خشک کاملاً متفاوت از پمپ‌های وکیوم  روغنی است.

 

  چرا انتخاب پمپ های خشک به انتخاب اصلی تبدیل شده اند؟

پمپ‌های خشک بیش از ۲۵ سال است که با موفقیت مورد استفاده قرار می‌گیرند،اما معمولاً برای همه فرآیندها جز قوی ترین و با ارزش‌ ترین فرآیندها هستند.

مدبل های بسیار کوچک همراه با پیشرفت های قابل توجه در فناوری ماشین کاری،برای تولید ارزان تر،گران بودند.با این حال،توسعه واحدهای بزرگتر بر اساس تجربه اولین پمپ ها منجر به توسعه ظرفیت پمپاژ خشک شد. و  هزینه تولید مقرون به صرفه شده است.

پمپ وکیوم خشک می تواند برای برنامه های کاربردی که نیاز به سطح خلاء تا یک ضرب در ده به توان منفی ۲ تور و یا به طور بالقوه حتی پایین تر است استفاده می شود.

چرا باید پمپ وکیوم خشک را در نظر بگیرم؟

پمپ وکیوم خشک از نظر مالی بیشتر از همیشه مقرون به صرفه هستند،که عمدتاً به دلیل هزینه های بالاتر چرخه عمر نسبت به پمپ های وکیوم روغنی سنتی است.ملاحظات مالی صرفاً از قیمت خرید اولیه ناشی نمی‌شود.(اگرچه این قیمت‌ها بسیار نزدیک‌تر می‌شوند)، بلکه از دیدگاه عملیاتی بسیار مهم است.

هزینه مالکیت (COO)

بهره وری تولید بهبود یافته است

عوامل عملیاتی فوق برای هر کاربر منحصر به فرد است،فرآیند،نصب، و رویکرد نگهداری آنها با این حال، هرچه این فرآیند و نگهداری مرتبط با آن سخت‌تر باشد،امتیاز مالی برای تغییر به فناوری خلا فشرده‌سازی خشک رضایت بخش تر است.

تعریف هزینه کل مالکیت

قبل از اینکه متداول ترین مناطق کاربرد سخت را که در آن پمپاژ خشک بیشترین تأثیر را دارد،تشریح کنیم. اجازه دهید ابتدا اجزای معمولی را که کل هزینه مالکیت را در بر می گیرند،بیان کنیم:

قیمت خرید:پمپ‌ وکیوم خشک معمولاً قیمت خرید بیشتری از معادل روغنی با اندازه‌های مشابه خود دارند.

بیست سال پیش، پمپ‌های وکیوم خشک ۲ تا ۳ برابر گران‌تر از پمپ‌های روغنی قابل مقایسه بودند.

در زمان پخش، ممکن است حدود ۵۰ درصد بیشتر باشند و همچنان پایین بیایند.

هزینه تعمیر و نگهداری: پمپ وکیوم خشک معمولاً نیاز به تعویض سالانه روغن گیربکس (۲ تا ۳ لیتر) دارند. پمپ های روغنی نیاز به تعویض دوره ای روغن تا ۵۰ لیتر دارند.که برای هر تعویض روغن نیاز دارد که ۲ تا ۴ بار در سال اتفاق می افتد.

حجم بسیار بیشتری دارند. نگهداری یک پمپ پیستونی معمولی  ممکن است شامل تعویض سایر قطعات مصرفی مانند فیلترها نیز باشد.

تأثیر افزایش نگهداری پمپ وکیوم بر هزینه کل مالکیت را در نظر بگیرید:

خرید روغن جایگزین

هزینه دفع روغن زباله و فیلترها

تعویض اقلام مصرفی

فیلترهای سپراتور روغن اگزوز

سوپاپ های اگزوز کلاپر

فیلترهای روغن / عناصر فیلتر

زمان تولید از دست رفته

حفظ کارکنان تعمیر و نگهداری مورد نیاز

پمپ وکیوم خشک معمولاً هر ۴ تا ۵ سال یکبار نیاز به تعمیر اساسی دارند،زیرا قطعات لمسی ندارند،اما بسته به عمر یاتاقان،این می تواند طولانی تر باشد.

پمپ های روغنی دارای قطعات لمسی هستند و توسط روغن پمپ،روغن کاری و خنک می شوند. در نتیجه، آنها بسیار وابسته به نوع کاربرد دارند،هر چه یک کاربرد دشوارتر باشد (آب، اسید، گرد و غبار بیشتر،و غیره)،تعمیر و نگهداری بیشتری مورد نیاز است.

به طور کلی،هزینه چرخه عمر یک وکیوم روغنی،بالاتر از معادل کارکرد پمپ وکیوم خشک آن است که برای کاربردهای سخت استفاده شود.

بهره وری انرژی:

پمپ های وکیوم خشک جدید،از موتورهای کم مصرف که در پمپ ادغام شده اند استفاده می کنند. و به توان برق مصرفی کمتری نیاز دارند.

علاوه بر این،با کنترل مناسب،در زمانی که پمپ ها برای پردازش مورد نیاز نیستند،امکان صرفه جویی بیشتر در انرژی و افزایش فواصل عمر مفید بلبرینگ فراهم می شود.

در نهایت، برخی از پمپ‌های وکیوم  خشک در مدل‌های خنک‌ شونده با هوا عرضه می‌شوند و نیاز به آب سرد را از بین می‌برد.

حذف آب سرد مورد نیاز می‌تواند انگیزه بزرگی برای بسیاری از کارخانه‌ها باشد،تا پمپ‌های خلاء خشک را تغییر دهند.

آنها همچنین می توانند به عنوان جایگزینی با انرژی کارآمدتر و سازگار با محیط زیست برای اجکتور های بخار عمل کنند.

عملکرد تولید:

الف:زمان تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده،زمان بر فرآیند تولید موثر،تأثیر دارد.

ب:کار تعمیر برنامه‌ریزی نشده: طبق تعریف،زمان تولید متوقف می‌شود تا زمانی که کالای ناکارآمد اصلاح شود، حتی اگر زمان تعویض کالای یدکی باشد،داشتن پمپ یدکی در دسترس ممکن است یک گزینه باشد،اما در بسیاری از موارد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست .

عملکرد برتر: در بسیاری از کاربردها،عناصر فرآیند با افزایش زمان توقف پمپ های روغنی، بر عملکرد پمپ تأثیر می گذارند.بدتر شدن عملکرد تأثیر مستقیمی بر زمان فرآیند دارد و پمپاژ قابل اعتماد و قابل تکرار می تواند تأثیر چشمگیری بر بازده تولید شما داشته باشد.

چه کاربردهایی برای پمپ وکیوم خشک مناسب هستند؟

پمپ های خلاء خشک برای کاربردهای سخت ایده آل هستند .آنها که به دلیل عبور مواد از محفظه خلاء نیاز به تعویض روغن مکرر دارند.

آب: بخار آب در دنیای واقعی اجتناب ناپذیر است. در حین کار پمپ های وکیوم روغنی ،بخار آب از ورودی می آید و در پمپ خلاء متراکم می شود. و در نتیجه آب و روغن مخلوط می شود . پمپ های روغنی دارای ظرفیت پمپاژ بخار آب محدودی هستند، و اگرچه می توان اقداماتی را انجام داد (با بالاست گاز)، این بر عملکرد تأثیر می گذارد و محدودیت های خاص خود را دارد .

پمپ وکیوم خشک در داخل گرمتر کار می کنند،بنابراین بخار آب در پمپ متراکم نمی شود،سپس تخلیه می شود.جایی که بخار آب متراکم می شود و می توان به راحتی در فشار اتمسفر مدیریت کرد.

گرد و غبار: در اینجا یک معادله ساده وجود دارد که می تواند برای یک پمپ خلاء روغنی مخرب باشد

روغن پمپ خلاء + گرد و غبار = خمیر آسیاب

اگر فرآیند شما گرد و غبار ایجاد کند و این غبار وارد یک پمپ خلا روغنی شود، در جایی که حرکت چرخشی رخ می دهد به پمپ آسیب می رساند.

ضربه‌های وارده به آب‌بندها، بلبرینگ‌ها، پره‌ها، پیستون‌ها و اجزای فلزی عملکرد آنها را مختل می‌کند و هزینه‌های تعمیر را افزایش می‌دهد، زیرا نیاز به تعویض دارند .

فیلتر ورودی می تواند این مشکل را کاهش دهد،اما هزینه هایی نیز دارد،عملکرد پمپاژ را تحت تاثیر قرار می دهد و نمی تواند از عبور گرد و غبار به داخل پمپ جلو گیری کند.

تخریب روغن: اگر فرآیند شما باعث تخریب سریع روغن و در نتیجه تغییرات بسیار مکرر روغن شود، حذف روغن مزایای زیادی دارد. در اینجا چند نمونه از فرآیندها وجود دارد.

  • حمله شیمیایی
  • تخریب حرارتی

(PFPE) در پمپاژ اکسیدان ها یک استاندارد صنعتی برای ایمنی بوده است

پمپاژ اکسیژن:

اکسیژن بیش از ۲۱ درصد اجباری است،با این حال چندین مشکل دارد.استفاده از پرفلورپلی اتر PFPE در هنگام پمپاژ گازهایی با محتوای

  • هزینه بسیار بالا
  • خواص روانکاری ضعیف
  • کشش سطحی بسیار کم که منجر به تمایل زیاد به نشت می شود

در این کاربردها،از پمپ های  وکیوم خشک نیز استفاده می کنند،با این حال مقدار آن بسیار کمتر است و وظیفه سیال بسیار متفاوت است.

 ساخت سوئیچ وکیوم خشک

 دلایل غیر مالی دیگری برای انتخاب پمپ وکیوم خشک وجود دارد، از جمله:

  • کاهش صدا و لرزش
  • حذف گازهای خروجی اگزوز روغن
  • کاهش ردپای سیستم های پمپاژ

پمپ های خشک یک جایگزین قانع کننده برای پمپ های روغنی سنتی در کاربردهای صنعتی، به ویژه در کاربردهای سخت که این فرآیند هزینه های عملیاتی بالایی ایجاد می کند.و یا راندمان تولید را کاهش می دهد،ارائه می دهد.

جهت مشاوره،خرید و تعمیر انواع پمپ وکیوم خشک با ما تماس بگیرید.