اطلاعات محصول

با چرخش روتور درون سیلندر پمپ وکیوم توسط الکترو موتور پره ها تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز از شیار های تعبیه شده درون روتور به بیرون پرتاب میشوند و با چرخش مداوم درون سیلندر هوا را به درون سیلندر مکش میکنند.

عمل مداوم چرخش پره ها درون سیلندر  امکان ساختار ساده ای از پمپ وکیوم را فراهم می سازد.

روغن عمل روانکاری و خنک کاری را در این پمپها بر عهده دارد و این امکان را می دهد که در موارری که نیاز به کار مداوم وجود دارد بهره وری بالایی داشته باشند.

پمپ خلاء چیست؟

عملکرد اصلی یک پمپ خلاء صرف نظر از نوع شما یکسان است. خواه برای مصارف خانگی یا تجاری باشند، هوا، آب و بخار را از سیستم تبرید حذف می‌کنند و آن را برای نگهداری یا تعمیر تمیز می‌کنند.

هنگامی که یک تکنسین هرگونه نشتی یا مشکل را در سیستم تهویه مطبوع شما شناسایی و تعمیر کرد..نیاز دارد که دستگاه را شارژ کند، قبل از انجام این کار، حذف آب، هوا و گاز ناخواسته برای جلوگیری از ورود روغن و لجن و ایجاد آسیب های دیگر بسیار مهم است.

قطعات اصلی یک پمپ خلاء

 

اجزای ضروری پمپ تهویه مطبوع عبارتند از: موتور، کمپرسور، دسته و پایه پشتیبانی

در داخل پمپ، یک ورودی هوا را از سیستم و اگزوز خارج می کند تا آن را در جو پخش کند.

موتور

در پشت موتور، فن و بدنه محافظ را خواهید دید. در داخل موتور، استاتور با سیم پیچ وجود دارد.. مانند موتورهای موجود در سیستم های دیگر، سیم پیچ های مسی در یک پمپ تهویه مطبوع به دور موتور می پیچند که جریان الکتریکی ایجاد می کند. جریان از طریق سیم پیچ ها ایجاد می شود تا یک میدان مغناطیسی ایجاد شود.

میدان مغناطیسی جریان الکتریکی ، در یک پره دوار و سایر نسخه‌های پمپ ،چرخش را برای ایجاد اثر خلاء پمپ می‌چرخاند.

انواع پمپ های وکیوم

چندین نوع پمپ وجود دارد که باید هنگام خرید کردن گزینه های خود در نظر بگیرید:

پره چرخشی، ژنراتور خلاء و دیافراگم

علاوه بر این تغییرات، شما همچنین می توانید پمپی را پیدا کنید که یک یا دو مرحله است. دو عامل مهم در تصمیم گیری برای انتخاب بهترین پمپ خلاء برای شما، هم اندازه واحد و هم بودجه کلی شما خواهد بود.

روتاری وین

پمپ پره ای دوار رایج ترین پمپ برای کارهای ایجاد مکشی است که روتوری که در داخل یک محفظه استوانه ای نصب شده است

هوای داخل محفظه پمپ را فشرده می کند، مولکول های گاز و رطوبت را حذف می کند.

بر پایه روغن است و از روغن برای پمپاژ پره استفاده می کند و خلاء ایجاد می کند. پره های چرخشی گزینه ای عالی و ارزان هستند که می توانند ۹۹.۹ درصد خلاء را در بسیاری از مدل ها ایجاد کنند.

مزایای پمپ وکیوم روتاری وین

برخی از مزایای کار با پمپ دوار عبارتند از:

آب  بندی روغن

از آنجایی که پمپ خلاء، پره ای دوار مبتنی بر روغن است ، روغن می تواند به عنوان یک مهر و موم موثر بر روی پمپ عمل کند. در نتیجه، یک پمپ سبک چرخشی خلاء نهایی را ایجاد می کند.،

از سایش جلوگیری می کند.

روغن موجود در پمپ پره ای دوار به عنوان روان کننده روی تیغه های آلومینیومی، روتور، محفظه و یاتاقان های پوشش بدنه عمل می کند..

از طریق روان کاری سنگین ، این عناصر در اصل بدون سایش هستند و باعث ماندگاری طولانی مدت آنها می شود.

دمای عملیاتی را کاهش می دهد

اصطکاک در محفظه فشرده سازی پمپ پره ای دوار کاهش می یابد و مقدار گرمای ایجاد شده در حین کار به حداقل می رسد. کاهش گرما همچنین می تواند به عنوان یک جزء برای کاهش سایش و پارگی پمپ دوار شما عمل کند.

حفاظت در برابر خوردگی

روغن داخل پمپ دوار نیز به عنوان یک سپر محافظ بر روی اجزای آن عمل می کند.، امکان خوردگی محدود است و روغن از پمپ در برابر واکنش‌های احتمالی به گازهایی که ممکن است با آن مواجه شود محافظت می‌کند .

تمیز می کند

محفظه کمپرسور یک پمپ دوار از روغن عبوری از آن پاک می شود. تمیز نگه داشتن اجزای داخلی به حیات کل پمپ خلاء کمک می کند.

قطعات پمپ خلاء روغنی پره ای دوار و خرید پمپ وکیوم ارزان قیمت

طراحی پمپ های خلاء پره ای دوار از همان اجزای استاندارد تشکیل شده است . شما به طور کلی اجزای استاندارد زیر را در پمپ های دوار روغن کاری و خشک کاری مشاهده خواهید کرد. در عین حال، بر اساس طرح، اندازه یا مدل، تغییراتی در قطعات پیدا خواهید کرد.

  • تیغه ها یا پره ها
  • روتور
  • سیلندر استوانه ای
  • فلنج مکش
  • شیر غیر برگشتی
  • موتور
  • مسکن جدا کننده روغن
  • مخزن روغن
  • روغن
  • فیلترها
  • شیر شناور

به طور کلی، کارکرد پمپ خلاء پره ای دوار آسان است، اما برای کارکرد روان به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از اینکه تا زمانی که ممکن است به بهترین شکل ممکن کار کند ، زیرا روی روغن کار می کند، به تعویض منظم روغن نیاز دارد. برای سطوح پایین و تجمع اضافی می توانید مراقب پر کردن روغن باشید. گرچه کار با روغن می تواند کمی دردناک باشد، اما ثابت شده است که این پمپ ها برای مدت زمان طولانی موثرترین هستند.

ژنراتور خلاء و وکیوم ارزان قیمت

ژنراتورهای خلاء به سرعت رطوبت را از هوا می کشند و آنها را به گزینه های عالی برای پمپ های خلاء تبدیل می کند.

هوا هنگام عبور از نازل های ژنراتور خلاء با سرعت بسیار بالا به داخل کشیده شده و سپس فشرده می شود. به طور کلی،

به طور کلی ژنراتورهای خلاء جریان هوا با سرعت بالا ایجاد می کنند. اما ماندگاری بالایی ندارند زیرا برای کشیدن نیاز به جریان هوای ثابت دارند.

مزایای ژنراتور خلاء

  • شتاب بالا
  • گیره ها را به صورت جداگانه کنترل کنید
  • قابلیت متمرکز و غیرمتمرکز
  • کلاس های قدرت مختلف در دسترس است

 

اگرچه ژنراتورها می توانند به سرعت رطوبت را از هوا بیرون بکشند، متوجه خواهید شد که گران هستند و ممکن است برای  همه بودجه ها مناسب نباشند.

پمپ دیافراگم

پمپ های دیافراگمی که به عنوان پمپ های غشایی نیز شناخته می شوند، از جابجایی مثبت برای کار به عنوان پمپ های خلاء استفاده می کنند. به عنوان جایگزینی برای پمپ جت آب، پمپ های دیافراگمی گزینه سازگارتر با محیط زیست هستند.

مزایای پمپ دیافراگمی

  • فشرده سازی خشک از ضایعات جلوگیری می کند
  • نگهداری حداقل و ساده مورد نیاز است
  • کیت های یدکی ارزان قیمت موجود است

در حالی که پمپ های دیافراگمی می توانند خلاء ایجاد کنند، به اندازه کمپرسورهای هوا به خلاء کامل نزدیک نیستند. پمپ های دیافراگمی بیشتر در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها یافت می شوند اما گزینه های خوبی برای کار تهویه مطبوع نیستند. شما اغلب اینها را برای مقاصد تهویه مطبوع نمی بینید، بلکه به عنوان پمپ های پشتی خشک کوچک در سیستم های بزرگتر با ارتفاع بالا مشاهده می کنید.