عیب یابی پمپ وکیوم و روش های بر طرف کردن آنها و تعمیر و نگهداری پمپ های وکیوم

عیب یابی پمپ وکیوم در حال حاضر طیف گسترده ای از پمپ های خلا در بازار وجود دارد. که متناسب با هر کاربردی قابل استفاده می باشند.

چه آنکه سازمان شما از پمپ وکیوم خشک استفاده کند و یا از پمپ وکیوم روغنی برای ایجاد وکیوم استفاده کند، به هرحال

بهینه سازی بهره وری برای به حداقل رساندن زمان خرابی ضروری است. با انجام عیب یابی پمپ وکیوم و تعمیر و نگهداری

منظم روی پمپ وکیوم، می توانید از سرمایه پمپ خود بیشترین بهره را ببرید و عمر مفید آن را به حداکثر برسانید.

وقتی نوبت به عیب یابی پمپ وکیوم می رسد، بسیاری از موارد را می توانید خودتان و با کمترین هزینه انجام دهید تا

شما را از هزینه های اضافی برای تعمیر آن  بی نیاز نماید.

دقت کنید که هرچه بیشتر وقت و توجه خود را برای نگهداری پمپ وکیوم صرف کنید.نگرانی شما در مورد تعمیرات و تعویض های پرهزینه کمتر است.

ما در این مقاله از پمپ وکیوم زاگرس قصد داریم، تا ۵ نکته مهم در مورد روش نگهداری و عیب یابی پمپ وکیوم برای بهینه سازی و بهره وری را برای شما تشریح کنیم:

۱. محیط اطراف را بازرسی کنید

پمپ خلا شما ممکن است از نظر مکانیکی سالم باشد اما برای داشتن بیشترین میزان بازده به شرایط مناسب محیطی نیاز دارد.

بنابراین موارد زیر را جهت ایجاد شرایط محیطی مناسب برای پمپ وکیوم خود بررسی کنید:

  • اطراف پمپ خلأ را بررسی کنید. و اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای جریان هوای بدون نیاز به وسیله مکانیکی خاصی در آن وجود دارد.
  • مطمئن شوید که در محل نگهداری پمپ خلأ آلاینده ها یا حلال هایی وجود نداشته باشد. که بتواند عملکرد پمپ وکیوم را تحت تأثیر قرار دهد.
  • آب و هوا و دمای محیط نیز از دیگر مواردی هستند که به طور بالقوه مسئله ساز می شوند. بنابراین براساس نوع پمپ وکیوم خود، شرایط آب و هوا و دمای محیطی مناسبی را برای آن ایجاد کنید.
  • پمپ خلا را در نزدیکی دیواره خارجی یا واحد گرمایشی فعال قرار ندهید تا از ایجاد تراکم و مشکلاتی از این قبیل جلوگیری کنید.

۲. پمپ وکیوم خود را مرتبا چک کنید

اکثر پمپ های خلا مجهز به شیشه هستند .که این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی و به طور منظم درون پمپ و روغن آن را بررسی کنید. روغن تمیز تقریباً همان رنگ روغن گیاهی به نظر می رسد و با جمع شدن آلودگی ها در آن، رنگ روغن تیره می شود. بنابراین اطلاع از این موضوع به شما کمک می کند تا هرگونه تغییر در رنگ روغن را به سرعت تشخیص دهید. و اقدامات لازم را جهت پیشگیری از خرابی پمپ وکیوم روغنی خود، به موقع انجام دهید. در حقیقت تشخیص زود هنگام خرابی روغن پمپ خلا به شما کمک می کند. تا از آسیب به دستگاه و هزینه های اضافی تعمیر آن جلوگیری کنید.

بازدید بصری از پمپ خلا همچنین به شما کمک می کند تا نشتی های روغن یا آب در انواع مختلف پمپ وکیوم روغنی و پمپ وکیوم آبی را به سرعت تشخیص دهید. و مشکل اصلی پمپ وکیوم را بررسی کنید. همچنین صداهای غیرمعمول ناشی از واحد پمپ خلأ یا تغییر کارایی را یادداشت کنید.چرا که هر دو این شاخص ها از مشکلات بالقوه خدمات انواع پمپ وکیوم به شمار می روند.

بنابراین به طور کلی در بازدید های دوره ای و عیب یابی پمپ وکیوم موارد زیر را بررسی کنید:

  • رنگ روغن وکیوم
  • نشت روغن وکیوم
  • صداهای غیرمعمول پمپ وکیوم
  • تغییر کارایی پمپ وکیوم

۳. به طور منظم روغن و فیلتر پمپ خلا را تعویض کنید

در راهنمای تعمیر و نگهداری پمپ وکیوم باید بدانید که سرویس دهی در فواصل دقیق، برای دستیابی به عملکرد مطلوب ضروری است.اما همچنین لازم است بدانید. که انواع پمپ خلا براساس ساختار (پمپ خشک و پمپ روغنی) به سرویس های دوره ای با فواصل مختلفی نیاز دارند.

اگر چه به طور معمول برای پمپ خلا خشک تعویض روغن یا گریس جعبه دنده به صورت سالیانه بایستی انجام شود. اما انواع پمپ وکیوم روغنی (Oil sealed rotary vacuum pumps) بسته به کاربرد آن ها ممکن است به تعویض روغن و فیلتر به صورت ماهیانه نیاز داشته باشند.

علاوه بر این، پمپ هایی که با رادیاتور در هوا خنک می شوند. می توانند گرد و غبار محیط را جذب کنند. بنابراین تمیز کردن منظم گرد و خاک از پمپ خلا برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه توصیه می شود.

۴. عیب یابی پمپ وکیوم وتست نشت را انجام دهید

با  آزمایش نشتی سیستم پمپ خود به صورت دوره ای پس از نصب، می توانید از عدم وجود درز خلا در سیستم اطمینان حاصل کنید. از بین بردن این سوراخ ها و نشت ها می تواند طول عمر پمپ وکیوم شما را افزایش دهد. و کیفیت کار تولید شده را بهبود ببخشد.

همچنین جلوگیری از آلودگی پمپ خلا مهم و ضروری است. باید از ورود عناصر خارجی مانند ذرات ریز، رطوبت و اکسیژن بهداخل پمپ جل.گیری کرد. که می تواند از به خطر افتادن یکپارچگی و کاهش کارایی آن، جلوگیری کند.

۵. پمپ خلأ جایگزین

هر vacuum pump برای کار با حداکثر عملکرد به تعمیر و نگهداری نیاز دارد. نادیده گرفتن این واقعیت، می تواند برای شما ایجاد دردسر کند..بنابراین برای ایجاد بهترین بهره وری از دستگاه پمپ خلا نیاز است که تعمیرات انجام دهید.

اما در برخی موارد و سازمان ها از آن جایی که ارسال پمپ وکیوم برای تعمیرات و یا خرابی چند روزه آن می تواند خسارات زیادی را به بار آورد.بنابراین داشتن یک پمپ اضافی می تواند در چنین مواردی راهکار مناسبی باشد.

خرید پمپ وکیوم اضافی می تواند برای عملکرد موفقیت آمیز کسب و کار شما ضروری به نظر برسد، چرا که در صورت عدم

وجود پمپ اضافی، معمولا افراد با استفاده مداوم از یک دستگاه، باعث فشار آوردن مضاعف به دستگاه شده و به این ترتیب

از عمر مفید دستگاه پمپ خلأ خود می کاهند.

بنابراین خرید پمپ خلا جدید نه تنها هزینه اضافی نبوده است. با استفاده بهینه از هر دو دستگاه به صورت دوره ای، می توان تعمیر و نگهداری از پمپ ها را با دقت بیشتری انجام داد.

در انتها:

این کارهای ساده نگهداری را می توانید معمولاً خودتان انجام داد اما در صورت بروز هرگونه مشکل در انواع پمپ وکیوم شما

می توانید به راحتی با مشاورین ما در پمپ وکیوم زاگرس تماس برقرار کرده و تعمیر، سرویس و بازیابی خلاء دستگاه پمپ

خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

زاگرس وکیوم پمپ zagros vacuum pumps)) با دارا بودن متخصصین حرفه ای و با تجربه در زمینه پمپ های وکیوم می توانند

با شما همکاری کرده و بهترین راه حل را برای عیب یابی پمپ وکیوم و نیازهای خدماتی شما تعیین کند.

عیب یابی و تعمیر پمپ وکیوم
تعمیر پمپ وکیوم

 

دیدگاهتان را بنویسید