پمپ وکیوم آبی و انواع پمپ وکیوم چه ساختاری دارند؟

کاربرد پمپ های وکیوم کجاست؟

پمپ وکیوم آبی یا پمپ خلاء رینگ آب به طور گسترده در صنایع متالوژی ،شیمیایی،غذایی،پوشش الکترونیکی و سایر صنایع استفاده می شود .پمپ وکیوم ابزاری است که از روش های مکانیکی،فیزیکی،شیمیایی یا فیزیکی و شیمیایی برای پمپ کردن هوا و سیالات از طریق یک محفظه آب بندی شده استفاده می کند.

به طور کلی پمپ وکیوم دستگاهی است که،از روش های مختلفی برای بهبود و ایجاد و خلا در یک فضای بسته استفاده می کند.

فروش و تعمیر پمپ وکیوم آبی

فروش پمپ وکیوم آبی
تعمیر پمپ وکیوم آبی

ساختار طرح بدنه پمپ وکیوم آبی ساختار کلی پمپ را تعیین می کند.ورودی و خروجی پمپ های وکیوم آبی به صورت افقی در بالای آن قرار گرفته است.

و از این رو مونتاژ و اتصال خط لوله راحت تر انجام می شود.

با این حال پمپ دارای مرکز ثقل بالا و ثبات ضعیف در هنگام کار با سرعت بالا است بنابراین این نوع چیدمان در پمپ های وکیوم آبی کوچک اجرا می شود.

پورت ورودی پمپ افقی در بالا و دریچه خروجی در پایین قرار دارد.گاهی اوقات به منظور تسهیل نصب و اتصال لوله های سیستم خلاءمی توان پرت خروجی را در جهت خروجی متصل کرد،یعنی جهت ورودی و خروجی عمود بر یکدیگر هستند.

در این زمان دریچه خروجی را در دو جهت چپ و راست باز کرد.در یک سر اگزوز قرار دارد.ساختار پمپ دارای مرکز ثقل پایین و ثبات خوبی در حین کار در سرعت بالا است،به طور کلی پمپ های بزرگ و متوسط از این ساختار استفاده می کنند .

پمپ اسکرو

ویژگی های پمپ اسکرو علاوه بر ویژگی های مشترک پمپ های جابجایی مثبت ،پمپ های اسکرو نیز دارای جریان محوری پیوسته و یکنواخت ،ضربان کوچک،سرعت داخلی پایین هستند
پمپ اسکرو

ویژگی های پمپ اسکرو

پمپ های اسکرو،دارای جریان محوری پیوسته و یکنواخت هستند.و همچنین دارای ضربان کوچک و سرعت داخلی پایین هستند و اجازه می دهند هوا و سایر گازها بیشتر باهم مخلوط شوند.

دامنه کاربرد پمپ های وکیوم اسکرو

به طور گسترده در صنعت نفت،مواد شیمیایی،الیاف شیمیایی ،برق،مهندسی سکوی دریایی ،کشتی سازی ،ماشین آلات دقیق ،غذا و سایر بخش های صنعتی استفاده می شود.

پمپ خلا دنده ای

وزن سبک و مهارت بالا عملکرد خوب ،قیمت پایین خود مکشی قوی،حساس به آلودگی روغن ،محدوده سرعت زیاد،مقاومت در برابر بارهای ضربه ای ،نگهداری آسان ،کار قابل اعتماد
پمپ وکیوم دنده ای

ویژگی ها :ساختار ساده،قیمت پایین،نیاز کم کار،کاربرد های گسترده

پوشش های انتهایی و شیار های بین دنده ای این نوع پمپ ها را تشکیل می دهد. که فقط می توان از آنها به عنوان کمیت پمپ استفاده کرد.

مزایا پمپ خلا دنده ای

وزن سبک و مهارت بالا عملکرد خوب ،قیمت پایین خود مکشی قوی،حساس به آلودگی روغن ،محدوده سرعت زیاد،مقاومت در برابر بارهای ضربه ای ،نگهداری آسان ،کار قابل اعتماد است.

معایب پمپ دنده ای

 نیروی شعایی نا متعادل،شریان های جریان بزرگ،سر و صدای زیاد ،راندمان پایین ،قطعات قابل تعویض ضعیف است ،تعمیر آن

پس از سایش آسان نیست و نمی توان از آن به عنوان پمپ متغییر استفاده کرد.

محدوده کاربرد پمپ های دنده ای

به طور کلی انتقال مایعات روان کننده مانند مازوت و روغن روان کننده بخش نفت،در صنعت ماشین آلات به عنوان پمپ روغن کمکی ،در سیستم های هیدرولیک با سرعت متوسط و نیروی کم و سیستم های روغن کاری استفاده می شود ،در صنایع شیمیایی برای انتقال مواد با گرانروی بالا مانند نایلون ،پلی اتیلن،پلی پروپیلن و دیگر رزین های مذاب مناسب است.

پمپ وکیوم پره ای

پمپ های پره ای تک کاره به راحتی قابل تنظیم جریان هستن
پمپ وکیوم پره ای

ویژگی پمپ خلا پره ای

جریان خروجی یکنواخت تر از پمپ های دنده ای است،عملکرد پایدار،سرو صدای کم،فشار کاری بالا،راندمان حجمی بالا

پمپ های پره ای تک کاره به راحتی قابل تنظیم جریان هستند،پمپ های پره دو کاره به دلیل فشار هیدرولیکی شعایی روی روتور متعادل هستند و از عمر طولانی استفاده می کنند.اما پمپ پره دارای قابلیت خود پاش دهی ضعیف است .

نسبت به آلودگی روغن حساس تر است .پره به راحتی در برابر ناخالصی ها گیر کرده و قابلیت اطمینان ضعیفی دارد .ساختار پیچیده،دقت و هزینه تولید بالا است.مناسب برای مایعات با ویسکوزیته متوسط.

ویژگی های پمپ روغنی پره ای دوار

اندازه کوچک،سبک وزن ،سرو صدای کم ،مجهز به شیر بلاست گاز می تواند مقادر کمی بخار آب را استخراج کند ،در محدوده دمای ۵ درجه سانتی گراد تا ۴۰ درجه سانتی گراد به خوبی کار می کند،فشار ورودی کمتر از ۵/۰ میلی بار ایجاد می کند،دائم کار است.

هنگامی که رطوبت نسبی پمپ، بیشتر از ۹۰ درصد باشد شیر بالاست گاز باید باز شود.

یک سوپاپ چک،برای جلوگیری اتوماتیک از نشت روغن برگشتی به سیستم ورودی پمپ نصب می شود.

و با شروع به کار کردن پمپ براحتی کار می کند.خروجی هوا نباید بیشتر از ۱ دقیقه بطور مداوم مسدود شود.

کاربرد پمپ وکیوم روغنی پره ای دوار

از پمپ خلا روغنی در بخش های مختلف تولید و تحقیقات علمی، متالوژی ،ماشین آلات،صنایع نظامی،الکترونیک،صنایع شیمیایی،صنایع سبک،نفت و پزشکی،دندانپزشکی و.. استفاده می شود.

برای خرید و تعمیر انواع پمپ وکیوم آبی،روغنی و خشک با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید