پمپ وکیوم رینگ مایع چگونه کار می کنند؟

پمپ وکیوم رینگ مایع، پمپ های جابجایی مثبت چرخشی هستند که خلاء فرآیند را در کاربردهای صنعتی مانند مواد شیمیایی، انرژی الکتریکی، محیط ‌زیست، پردازش و بسته‌ بندی مواد غذایی و آشامیدنی، دریایی، معدن، نفت و گاز، داروسازی، خمیر و کاغذ و منسوجات ارائه می‌کنند. پمپ های وکیوم رینگ مایع از آب یا مایعات سازگار با سایر فرآیندها به عنوان درزگیر استفاده می کنند. عملکرد ساده، بدون قطعات تماسی، پمپ های وکیوم رینگ مایع را به گزینه ای مطمئن و قابل اعتماد برای مدیریت جریان های گاز کثیف و بالقوه خطرناک تبدیل می کند. پمپ های رینگ مایع در طرح های تک مرحله ای و دو مرحله ای موجود هستند .همچنین بعنوان کمپرسور برای مطابقت بیشتر تولید شده اند.

مایع آب بند، رینگ را در داخل بدنه پمپ تشکیل می دهد.و پروانه می چرخد ​​و فضای کوچکی برای به دام افتادن گاز ایجاد می کند.

محور روتور از بدنه خارج از مرکز است و به مایع اجازه می دهد تقریباً پر شود.سپس هر محفظه،روتور را در طول یک چرخش خالی می کند .و فشرده سازی گاز را برای عمل پمپ کردن تشکیل می دهد.

ورودی خلاء و درگاه های تخلیه اتمسفر مسیرهای جریان را برای مخلوط گازی که در حال جابجایی است فراهم می کند.گرمای پمپ گاز جذب مایع آب بند پخش می شود.مقداری از مایع برای تخلیه خارج می شود.

گاز خروجی و تخلیه آب باقیمانده از جریان گاز جدا می شود و به ترتیب به سمت اگزوز خانه هدایت می شود و به پمپ باز می گردد. سیال آب بند با جریان ثابت سیال آب بند خنک کننده جایگزین می شود.

ویژگی های پمپ های وکیوم رینگ مایع

مواد جامد نرم، رطوبت، شراب ها، مواد شیمیایی و موارد دیگر به پمپ آسیب نمی رسانند.این ناخالصی ها به سادگی از طریق پمپ تخلیه و شسته می شوند و خارج می شوند.

عملکرد خنک و بی صدا :

 به دلیل گردش آب و آب بندی در داخل پمپ، پمپ خنک کار می کند.

عملکرد ثابت برای هر سطح خلاء:

پمپ می تواند به طور مداوم در هر سطح خلاء – از ۲۹ اینچ جیوه تا فشار اتمسفر کار کند

تعمیر و نگهداری آسان و طول عمر بیشتر پمپ:

پمپ های وکیوم رینگ مایع از نظر جنس قوی هستند و تنها یک قسمت متحرک دارند.

این به کاربر با سایش کمتر و تعمیر و نگهداری ساده تر و مقرون به صرفه کمک می کند.

سازگار با محیط زیست:

پمپ ها نیازی به تعویض روغن، فیلتر، تشتک روغن، کندانسور یا غیره ندارند. به همین دلیل، اتاق های کارخانه تمیز و بدون آلودگی روغن و تخلیه روغن به فاضلاب کار می کنند.

فناوری پشت پمپ‌های وکیوم رینگ مایع 

فن‌آوری طراحی پمپ‌های وکیوم رینگ مایع برای دستیابی به عملکرد بهینه و قابل اعتماد برای نیازهای سخت محیط‌ های صنعتی سخت پیشرفته است.پمپ های وکیوم رینگ مایع یک راه حل اقتصادی و قوی هستند.پمپ وکیوم رینگ آبی برای پاسخگویی به نیازهای مشتری خاص، طراحی شده اند.

تراکم بخارات می تواند یک پاداش ظرفیت به همراه داشته باشد.هوای خشک یا مخلوط گاز خشک از فشار اتمسفر،به خلا در یک پمپ وکیوم رینگ مایع فشرده می‌شود.به شکلی که در هر پمپ جابجایی دیگر فشرده می‌شود،با این تفاوت که جریان گاز از طریق پمپ افزایش دمای کمتری دارد.

هوای مرطوب یا مخلوط گاز حاوی بخار قابل تراکم کاملاً متفاوت عمل می کند. مقداری از بخاری که وارد پمپ وکیوم رینگ مایع می شود، هنگامی که توسط مایع آب بند دمای پایین خنک می شود، متراکم می شود. میعانات با مایع مهر و موم مخلوط می شود.

این کاهش حجمی به یک جایزه ظفیت تبدیل می شود

تنها بخاری که می تواند زودتر متراکم شود تا از فشردگی فرار کند، به پاداش ظرفیت ورودی کمک می کند. در هر محفظه روتور، چگالش باید قبل از عبور آن محفظه از درگاه ورودی خود رخ دهد. هر گونه چگالشی که پس از قطع ایجاد شود، تاثیری بر ظرفیت ورودی پمپ نخواهد داشت. پمپ های وکیوم رینگ مایع می توانند مقادیر زیادی مایع را از طریق درگاه ورودی خود با کاهش ناچیز ظرفیت گاز عبور دهند.برای به حداکثر رساند تراکم،مقداری از مایع اغلب به لوله‌های ورودی،بالادست خود پمپ خلا،پمپ می‌شود.

پمپ وکیوم رینگ مایع کجا استفاده می شود؟

پمپ‌های وکیوم رینگ مایع به دلیل ساختار ساده و مستحکم خود برای تولید خلاء در کاربردهایی که گازها یا بخارات مرطوب تخلیه می‌شوند یا مواردی که در آن تراکم در داخل پمپ وکیوم تمایل دارد در طی فرآیند فشرده‌سازی انجام شود، مناسب هستند. بنابراین آنها برای فرآیندهای مرطوب مناسب هستند و برای تولید خلاء خشن در فناوری فرآیند، صنایع شیمیایی، در طول تولید و فرآوری نفت، برای تهویه خازن‌های توربین بخار، در صنعت پلاستیک، تولید کاغذ، صنعت فناوری غذایی و بسیاری از موارد استفاده می‌شوند.

پمپ‌های وکیوم رینگ مایع به عنوان یک سیال عامل، از آب یا مایعی سازگار با گاز یا بخاری که باید تخلیه شود، استفاده می‌کنند.

اتیلن گلیکول، روغن‌های معدنی یا حلال‌های آلی نیز مانند سایر مایعاتی که قبلاً بخشی از فرآیند هستند، استفاده می‌شوند.

اصل اساسی در همه اندازه ها و نسخه ها یکسان است.

این محفظه تا حدی با سیال عامل پر می شود که پره های پروانه در سیال غوطه ور می شوند. حرکت چرخشی چرخ پروانه و نیروی گریز از مرکز ناشی از آن باعث می شود مایع موجود در محفظه به اصطلاح رینگ مایع را تشکیل دهد. گاز در فضاهای بین پره های جداگانه و رینگ مایع پمپ می شود.

به دلیل اینکه پروانه خارج از مرکز پمپ نصب شده است،حجم این فضاها تغییر می کند.و در نتیجه گاز به داخل مکیده، فشرده و دوباره تخلیه می شود.رینگ مایع فضاهای جداگانه را تا سیلندر مهر و موم می کند. به همین دلیل است که گاهی به جای سیال عامل به آن سیال آب بندی می گویند.

سازوکار پمپ وکیوم رینگ مایع

با توجه به سیال عامل مورد استفاده، این مکانیسم فقط در محدوده خلاء ناهموار قابل استفاده است. دلیل این امر این است که سطح خلاء قابل دستیابی به فشار بخار و ویسکوزیته سیال عامل بستگی دارد که دائماً از طریق پمپ خلاء پمپ می شود. این اجازه می دهد تا یک پمپ خلاء رینگ مایع در دماهای نسبتاً پایین کار کند.

به دلیل هم دما بودن محیطی که باید پمپ شود،در طول فرآیند فشرده سازی به سختی گرم می شود.

به همین دلیل است که پمپ های خلاء رینگ مایع برای پمپ کردن بخارها و گازهایی که رطوبت بالایی دارند، انتخاب شده اند. دمای پایین در پمپ خلاء برای تراکم بخارات و گازهای مرطوب مطلوب است.

 تا حدودی این بدان معناست که پمپ خلاء علاوه بر این به عنوان خازن عمل می کند. از آنجایی که تراکم زمانی که گاز وارد پمپ خلاء می شود اتفاق می افتد، حجم گاز به شدت کاهش می یابد. علاوه بر اثر تراکم، این امر باعث افزایش سرعت پمپاژ اسمی نیز می شود.

سیال عامل، حرارت تراکم را منحرف می کند، فرآیندی که از تراکم و افزایش سرعت پمپاژ پشتیبانی می کند. یکی از مزیت های قابل توجه پمپ های خلاء رینگ مایع این است که سیال عامل و مواد مورد استفاده برای قطعات می توانند متناسب با محیط پمپاژ شوند.

این امر همچنین امکان پمپاژ گازها و بخارات انفجاری را فراهم می کند.

 با توجه به دمای کار پایین، پمپاژ مواد منفجره در هر صورت می تواند بسیار کمتر از سایر پمپ های خلاء مکانیکی مشکل زا باشد.

ساخت و ساز پمپ های وکیوم رینگ مایع

سازوکار پمپ وکیوم رینگ مایع

تمایز اساسی بین پمپ های وکیوم رینگ مایع یک مرحله ای و دو مرحله ای انجام می شود.

   فشار نهایی

۱۳۰hPa (mbar)

 را می توان  با نسخه های پمپ خلاء حلقه مایع یک مرحله ای دریافت کرد، در حالی که نسخه های دو مرحله ای می توانند تا  

hPa (mbar) 33  برسند.

حتی اندازه ها نیز به طور قابل توجهی متفاوت است.

تامین و حذف سیال عامل  در پمپ های وکیوم رینگ آب می تواند به سه روش انجام شود

۱-عملیات غیر چرخشی: این ساده ترین نوع برای کارکرد پمپ وکیوم رینگ آب است و هر زمان که سیال عامل کافی در دسترس باشد استفاده می شود.سیال همراه با گاز و میعانات تخلیه می شود.

۲-مدار سیال را باز کنید، در یک مدار باز سیال عامل به همراه گاز پس از خروج از پمپ خلاء به جداکننده مایع منحرف می شود. مایع و گاز آنجا جدا می شود. در حالی که سیال عامل تازه در جداکننده مایع عرضه می شود، گاز تخلیه یا منتقل می شود.

این نوع مدار باز می تواند تا ۵۰ درصد سیال را در مقایسه با عملکرد غیر گردشی ذخیره کند. این تضمین می کند که مایع کافی در مدار وجود دارد و دما بالا نمی رود.

۳-گردش سیال بسته،گاز از آن خارج می شود در حالی که سیال عامل با استفاده از مبدل حرارتی قبل از اینکه دوباره وارد پمپ خلا شود منحرف می شود.

بنابراین سیال عامل به طور مداوم خنک می شود. این بدان معنی است که فقط مقدار کمی مایع تازه باید از طریق جداکننده مایع اضافه شود.

 این پیکربندی تا ۹۵ درصد سیال عامل را ذخیره می کند.

 بنابراین مدار را می توان در هر زمان که مایع کافی در دسترس نیست،یا زمانی که باید تا حد امکان مایع حفظ شود،توصیه می کنیم.

سیستم های خلاء سفارشی

پمپ های وکیوم رینگ مایع برای استفاده به عنوان ماژول در سیستم ها و تاسیسات خلاء بسیار مناسب هستند. فشارهای نهایی کمتر را می توان در ترکیب با جت های بخار بدست آورد.

عیب یابی و تعمیر پمپ وکیوم رینگ مایع

تعمیر انواع پمپ وکیوم رینگ مایع در کارگاه پمپ وکیوم زاگرس با ضمانت و بهترین کیفیت انجام می شود.جهت تعمیر انواع پمپ وکیوم رینگ مایع خود با ما تماس بگیرید:

تعمیر پمپ وکیوم رینگ مایع در تهران:

تهران،بزرگراه آیت الله سعیدی،شهرک صنعتی چهاردانگه

تلفن:۰۲۱۵۵۲۵۲۱۵۳

همراه:۰۹۱۲۰۷۱۸۵۰۷

تعمیر پمپ وکیوم رینگ مایع در اصفهان:

اصفهان بزرگراه خرازی،بلوار آتشگاه،خیابان شهید نبوی منش

تلفن:۰۳۱۳۳۷۶۰۳۵۰

همراه:۰۹۱۳۵۹۳۷۴۳۴

دیدگاهتان را بنویسید