پمپ وکیوم روتاری روغنی

پمپ روتاری

 پمپ روتاری،پمپ جابجایی مثبت است.و برای هر دور پمپ، حجم ثابتی از سیال بدون توجه به مقاومتی که پمپ در برابر آن فشار می‌آورد، جابه‌جا می‌شود.این خود پرایمینگ است و بدون توجه به فشار، ظرفیت تحویل عملاً ثابتی می دهد.

پمپ دوار شامل یک محفظه ثابت شامل چرخ دنده ها، بادامک ها، پیچ ها، پیستون ها یا عناصر مشابه است.که با چرخش محور محرک فعال می شوند.

از جمله آنها می توان به پمپ دنده ای،پمپ پیچی و پمپ پره ای دوار اشاره کرد.

پمپ های دوار برای پمپاژ روغن و سایر مایعات با ویسکوزیته بالا مفید هستند.در موتورخانه، پمپ های دوار برای جابجایی روغن و روغن سوخت استفاده می شود.و برای جابجایی مایعات در طیف وسیعی از ویسکوزیته مناسب هستند.

فاصله قطعات دوار و ثابت،پمپ های روتاری،بسیار کم نسبت به هم است.تا نشتی از سمت تخلیه به سمت مکش به حداقل برسد.

پمپ های روتاری با سرعت چرخش موتور نسبتا کمی کار می کنند.تا این فاصله ها حفظ شود. عملیات در سرعت های بالاتر باعث فرسایش و سایش بیش از حد می شود که منجر به افزایش فاصله و کاهش متعاقب آن در ظرفیت پمپاژ می شود. 

طبقه بندی پمپ های دوار به طور کلی بر اساس انواع عنصر دوار است.

پمپ وکیوم دنده ای

پمپ وکیوم دنده ای ساده دارای دو چرخ دنده است.چرخ دنده ها به هم متصل شده اند و در جهت مخالف یکدیگر می چرخند.فاصله بین دندانه های چرخ دنده (قطر بیرونی چرخ دنده) و پوشش و بین صفحه انتهایی و پوشش فقط چند هزارم اینچ است.

با چرخش چرخ دنده ها، آنها از هم جدا می شوند و مایع به داخل جیب هایی که توسط دندانه های چرخ دنده مشبک خالی می شوند، جریان می یابد.این باعث ایجاد خلا می شود که مایع را به داخل پمپ می کشد.و پس از آن در فضاهای تشکیل شده،توسط دندانه های چرخ دنده و بدنه،حمل می شود.

در سمت تخلیه،مایع با مش بندی چرخ دنده ها جابجا می شود و از سمت تخلیه پمپ به بیرون منتقل می شود.

پمپ های وکیوم روتاری پره ای دوار

پمپ وکیوم روتاری پره ای دوار دارای محفظه ای استوانه ای است.که در یک طرف ورودی مکش و از طرف دیگر خروجی تخلیه دارد.

پمپ روتاری
پمپ روتاری

روتور (قطر کوچکتر از سیلندر دارد) که حول محوری چرخانده می شود که بالای خط مرکزی سیلندر قرار می گیرد.تا حداقل فاصله بین روتور و سیلندر در بالا و حداکثر فاصله در پایین را فراهم کند. روتور دارای پره هایی است که با چرخش روتور به داخل و خارج حرکت می کنند.فضای آب بندی شده بین روتور و دیواره سیلندر،توسط این پره ها حفظ می شود.

پره ها مایع را در سمت مکش به دام می اندازند.و آن را به سمت تخلیه می برند،جایی که انقباض فضا مایع را از طریق خط تخلیه خارج می کند.پره ها روی شکاف های روتور می لغزند.

پمپ های پره ای برای سرویس و انتقال روغن روغن،جداسازی مخزن،آبگیری و به طور کلی برای جابجایی مایعات چسبناک سبک تر استفاده می شود.

پمپ وکیوم پیچ

انواع مختلفی از پمپ های پیچی وجود دارد.بین انواع مختلف پمپ های پیچ،تفاوت وجود دارد.این تفاوت در تعداد پیچ ​​های بهم پیوسته و گام پیچ ها است.

پمپ های پیچی در کشتی برای پمپاژ سوخت و روغن روان کننده و تامین فشار به سیستم هیدرولیک استفاده می شود.پمپ دو پیچ،یک روتور توسط شفت محرک و دیگری توسط مجموعه ای از چرخ دنده های زمان بندی هدایت می شود.در پمپ سه پیچ،یک روتور مرکزی با دو روتور بیکار مشبک می شود.

عملکرد پمپ پیچ این گونه است.مایع درون آن به دام می افتد و با فشار پیچ های چرخان،از پمپ عبور می کند.با چرخش روتور، مایع در بین رزوه های انتهای بیرونی هر جفت پیچ جریان می یابد.رزوه ها مایع را در داخل محفظه به مرکز پمپ می برند که در آنجا تخلیه می شود.اکثر پمپ های پیچ در حال حاضر مجهز به آب بند مکانیکی هستند.اگر مهر و موم مکانیکی خراب شود.

برای خرید و تعمیر پمپ های وکیوم روتاری پره ای روغنی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید